Pazar, Temmuz 24

Kürt müsün?Yandın

Bu kürt sorunu hakkaten varmış. Ben de dün öğrendim. Biraz şişirme buluyordum hatta neredeyse gözümle gördüğüme inanmayacaktım ama varmış. Öncelikle çok kürt ile sosyal ilişkiler içinde yaşadım küçük yaştan beri, bana bi zararları olmadı ama belki kendi ekonomik cevrelerine örneğin iş verenlerine zararları dokunmuş olabilir çok becerikli olduklarını söyleyemem benim gurubun. Ama es geçilmemesi gereken bi nokta var ki, benim de başıma gelse PKK ya "gerilla" yakıştırması yapardım. Kendi halinde tesisatçı 1 çocuk babası Nimet Bey'i sürekli çevirmeye alan Silivri jandarma ve polisi artık rencide edici boyutlara getirmekte olayı, adam sorguluyor; Ağrı'dan İstanbul'a çalışmaya geldim neden sürekli benden kimlik sorulmakta?
Bir başka durum şahsen benim başıma geldi. İlişkinizin biraz ciddiye binmesi durumunda ufaktan aile fertleriyle tanışmaya başlanır normaldir. Bir anı anlatıp ortamı bir şenlendirelim demişken tabi memeleketimizi söylemiş bulunduk. "NE Malatya lı mısınız??" ve sohbet baya bir ilerledi geçti gitti derken işte vurucu soru geliyor...
"Bak ee...ayıp değil birşey değil...bişey sorucam ama...Kürt müsünüz?"
Peki Karadenizli olsam laz mısın diye soracak mıydınız ya da Alman olsam Nazi misin diye merak edilecek miydi? Zaten bu sorular cesaret ister baya, bu kadar ayağa düşmesi iyi değil.
Bu ayrımları resmen biz kendimiz yapıyoruz. Kimse Kürt değilim de demesin, kimin soyu nereye dayanıyor artık belli değil her an büyük-büyükbabanız/anneniz Kürt çıkabilir, üzülmeyin.

1 yorum:

  1. Haklısın, Kürt Halkı bu toplarda 1000 yıldan fazladır var, Kürt diye ayrım yapmak yanliş...Onlara da değerlerine de saygı göstermek gerekiyor.

    YanıtlaSil